Dodewaard 1 promoveert naar de 3e klasse!!

OSBO-nieuws

Afhankelijk van wat er in de 3e klasse van de KNSB gebeurde moest Dodewaard 1 tot en met zaterdag 25 april wachten of ze gepromoveerd waren of niet. Er speelden 5 teams van de OSBO in de 3e klasse van de KNSB en als 3 van die teams zouden degraderen dan bleef Dodewaard 1 in de 4e klasse spelen.

Op die zaterdag druppelden de uitslagen binnen. ASV 3 stond net boven de onderste 2, dus degradeerde niet. De Toren stond zelfs ruim boven de degradatiestreep, dus ook die was door. En daarmee waren we al binnen, want BSV Bennekom had zich de ronde ervoor al veilig gesteld. Dodewaard 1 promoveerde naar de 3e klasse!

Wageningen 2 wist zich ook te handhaven, want door te winnen eindigde ook Wageningen ruim boven de degradatiestreep. Helaas haalde alleen Zevenaar het niet, want ondanks dat Zevenaar won degraderen ze toch doordat BSV Bennekom niet wakker was en verloor tegen een club die ook in degradatiegevaar verkeerde. Had Bennekom gewonnen dan was er zelfs geen één OSBO-team uit de 3e klasse gezakt. Nu zakt alleen Zevenaar en dat betekent dat maar liefst 4 van de nummers 2 uit de 4e klasse van de OSBO promoveren naar de 3e klasse!