Dodewaard 2j wint met 3-1 van Tornado!

4e ronde OSBO

Vrijdagavond 22 januari speelde DSV2 in Druten, tegen Tornado 3, en we hebben ervoor gezorgd dat dezen nog zonder punten zijn. Aan bord 3 was de tegenstander van Henk-Jan niet op dreef. In een goed opgezette aanval van Henk-Jan maakte hij een verkeerde keuze en verloor daardoor niet alleen zijn paard, maar ook zijn toren. Dit maakte het voor Henk-Jan wel heel makkelijk en moeiteloos kon hij de winst binnenslepen. En zo kwamen we dus al vroeg op de avond op een 1-0 voorsprong. Hilbert schaakte een degelijke remise aan bord 4, zijn tegenstander dacht zeven keer zo lang na als Hilbert... Als we naar de tijd kijken die de tegenstander van Hilbert nog had, had er misschien zelfs winst ingezeten, maar remise is ook een mooie uitslag. Een andere spannende wedstrijd was op bord 1, Corniek tegen Geert van Tongeren, hun wedstrijdleider. Corniek bleef met drie lichte stukken en zonder torens dapper doorvechten en kon op een gegeven moment eeuwig schaak blijven geven. Een mooi resultaat. Het stond nu dus 2-1 voor ons en lang zag het er naar uit dat er voor ons niet meer dan een 2-2 eindstand inzat. Maar de tegenstander van Erik gaf zijn belangrijkste pion zomaar prijs. De wedstrijd kantelde en na een zet of 70 won Erik. We blijven al met al op koers voor de derde plek, ons streven. Tegen middernacht was de jeugd weer in Opheusden terug.