Paaseierentoernooi

Ook dit jaar speelden we weer een ontspannen Paaseierentoernooi. Traditioneel spelen we de laatste speelavond voor Pasen een snelschaaktoernooi van 10 minuten per persoon per partij.

Vanaf het begin werd weer duidelijk dat het om een snelschaaktoernooi ging. De meest komische partijen werden gespeeld en het schaakniveau was over het algemeen niet al te hoog, maar de sfeer was heel goed!

Al snel kwamen een aantal mensen in de top terecht, daar hoorden Wim Janssen van Doorn, Bart Crum en Liane Janssen bij. De winnaar van vorig jaar, Jan Willem Ruitenberg, reed een scheve schaats en verloor tegen Liane, die daardoor in de top terecht kwam!

In de ronden daarna maakten de spelers in de top een paar foutjes, zodat Jan Willem weer terug kon komen. In de laatste ronde was het heel spannend, want Wim en Jan Willem stonden op 4 uit 5, terwijl Liane en Bart op 3,5 uit 5 stonden. Er was dus nog van alles mogelijk.

Bart speelde redelijk snel remise tegen Arie, terwijl ook Liane tot remise besloot. Jan Willem en Wim speelden dus de kampioensmatch tegen elkaar en na een verkeerde afruil stond Jan Willem gewonnen. Hij maakte geen fouten meer en wist zijn titel te prolongeren. Vlak daarachter eindigden Bart, Wim en Liane met alle drie 4 uit 6 op een gedeelde 2e plaats.

Na het toernooi gingen de junioren die meespeelden met een grote haas naar huis en de senioren kregen het welverdiende doosje eieren! Het was een geslaagde avond!